Met nieuwe media en een landingspagina nieuwe klanten vinden

Met nieuwe media en een landingspagina nieuwe klanten vinden

Dat klinkt straf, maar het kan. Zeker voor bedrijven die het met een bescheiden marketingbudget moeten doen, zijn nieuwe media een zegen. Maar je moet het wel professioneel aanpakken. We leggen in een paar stappen uit hoe je dit doet.

Stap 1: bepaal - voor zover je dat al niet deed - exact op wie je gaat focussen. Welke mensen met welk profiel wil je graag in de bakje inkomende aanvragen verschijnen? Probeer daar een zo volledig mogelijk beeld op te kleven. Niet alleen naar soort klant of de regio waarin ze wonen, maar ook op welke wijze ze geïnteresseerd kunnen zijn in je product of dienst. Die omgevings-achtergrond is onmiskenbaar de sleutel die je nodig hebt voor stap 2.

Stap 2: ga binnen Facebook of LinkedIn op zoek naar een groep of speciale pagina die mensen groepeert die overeenkomen met het profiel en de interesses die je in stap één hebt bepaald. Kijk niet alleen naar het onderwerp. Volg ook even de discussies om zeker te zijn dat je een ‘match’ gevonden hebt. Als je moet kiezen, kies dan voor de meest actieve groep. Dat staat niet gelijk aan de groep met de meeste leden. Als het slapende leden zijn, zijn ze niet nuttig voor de volgende stappen.

Stap 3: wordt actief lid van de gekozen groep. Post regelmatig visies en meningen van jezelf. Neem ook actief deel aan de discussies van anderen. Zeker als het over onderwerpen gaat waarin je jezelf specialist mag noemen. Het is tijdrovend, maar het is ook een perfecte voorbereiding voor de volgende stappen in dit verhaal.

Stap 4: nu is het moment aangebroken om je aanvalsplan voor te bereiden. Stap één is dat je een achtergrond stuk of een inhoudelijk verhaal schrijft over je product of je dienst waarin je inzicht en kennis ten toon spreidt. Zorg er voor dat het een tijdloos verhaal is. Vermijd in eerste instantie datums, maar ook bijvoorbeeld verwijzingen naar feestdagen of een festival kunnen je verhaal dateren. Eens het klaar is, heet het geen verhaal meer, maar is het een ‘whitepaper’. Je geeft jezelf daardoor een status die nu eenmaal gewild is. Let er ook op dat je paper eindigt met je naam en je contactgegevens. Zet je tekstbestand om in een pdf.

Stap 5: we gaan een huis bouwen voor je pdf. Het meest eenvoudige is dat je een soort landingspagina maakt in je website, waar je de korte inhoud of een kort stukje van de tekst zelf laat verschijnen. Eens de honger aangewakkerd is, kan je aan de lezer meegeven dat de complete ‘whitepaper’ gratis te verkrijgen is. Als ze eerst even een e-mailadres, naam en eventueel telefoonnummer opgeven. Zet er even in kleine lettertjes bij dat je hen zal op nemen in je mailinglist.

Stap 6: in de eerstvolgende discussie ga je aan de groep meegeven dat je hierover een interessante paper geschreven hebt. En je voegt subtiel een link toe naar je landingspagina. Als je de voorgaande stappen goed hebt uitgevoerd, dan zullen de eerste vragen naar de complete ‘whitepaper’ niet uitblijven. Afhankelijk van hoe technisch je bent, kan je een script achter de landingspagina de paper automatisch laten uitsturen. Maar je kan het evengoed zelf persoonlijk als een bijlage in een e-mail sturen. Het geeft je het perfecte excuus om enkele dagen later te informeren wat ze er van vonden. En of je hen nog met iets van dienst kan zijn…



Meer nieuws van Unizo Hageland Vzw

dinsdag 17 mei 2016 Middenstand Staatsbaan Bekkevoort viert einde van de wegenwerken met een zoektocht!
zaterdag 12 maart 2016 Om 15 uur serveren we de eerste aperitiefjes
donderdag 10 maart 2016 UNIZO HAGELAND VERWENT DE KINDEREN
vrijdag 4 december 2015 Het Zwak Moment
dinsdag 1 december 2015 KERSTMARKT LINTER : 12 & 13 december
woensdag 2 september 2015 Ijs scheppen belangrijker dan Rock Werchter
vrijdag 10 juli 2015 Dit was de Tour de France 2015 in Meensel-Kiezegem
woensdag 1 juli 2015 Als de “Tour” op 6 juli in Hageland passeert, dan is het feest!
dinsdag 30 juni 2015 Kortenaken feest op 5 juli
donderdag 25 juni 2015 Werken aan een ‘gezond’ bedrijf is de moeite waard
dinsdag 23 juni 2015 Vrijdag, allen naar de After Work Party in Tienen
donderdag 18 juni 2015 Zondag is open museumdag in Hageland
dinsdag 16 juni 2015 Hagelander Ludo Devos voorzitter Unizo Vlaams-Brabant en Brussel
donderdag 11 juni 2015 Unizo gaat zaterdag congressen…
dinsdag 9 juni 2015 Het tweede Tiense Ondernemerscafé is nabij!
donderdag 28 mei 2015 Een helpende hand voor webshops
donderdag 21 mei 2015 Meer uit je website halen, een geslaagde avond
woensdag 20 mei 2015 D.V.L Consult vindt een nieuwe stek in Sint-Joris-Winge
dinsdag 19 mei 2015 Sluit je nog snel aan bij “Klantenbeleving: scoren met uw dienstverlening”
woensdag 13 mei 2015 Reserveer nu je plek op de After Work Party van volgende maand!

Over Unizo Hageland Vzw

Unizo Hageland Vzw
Belangenbehartiging, opleiding en netwerken voor en door Hagelandse ondernemers.

Butschovestraat 26, 3384 Glabbeek

+32 16 43 50 50

+32 487 73 70 02

http://www.unizo-hageland.be

Meer informatie