Design Trends, wat doe je ermee?

Design Trends, wat doe je ermee?

Hiervoor moeten we terug naar de essentie van design gaan. Kernelementen zoals bruikbaarheid, merkwaarden en navigatie worden vaak genegeerd in nieuwe trends.

Design is een delicaat evenwicht tussen vooruitstrevend zijn zonder efficiëntie uit het oog te verliezen. Wanneer jouw merk voor de keuze staat een trend over te nemen overweeg dan deze tips.

Krijgt de bezoeker wat hij wil?

Mensen komen naar je website op zoek naar iets specifieks. Als ze niet meteen kunnen vinden wat ze nodig hebben, zullen ze in geen tijd vertrekken.

Hou er rekening mee dat als de gebruiker elders makkelijker informatie kan vinden hij deze daar ook zal blijven zoeken. Dit staat volledig los van hoe mooi je website er uit ziet.

Is je merk consistent?

Zonder een logo te plaatsen weet iedereen dat dit om Nike gaat. Branding done well!

Het creëren van een consistente merkbeleving is in onze ogen veel belangrijker dan helemaal mee zijn met bepaalde trends. Afhankelijk van je branche verwacht de bezoeker een ervaring dicht bij zijn leefwereld.

Anderzijds mag je een trend niet meteen afschrijven. Vraag jezelf af als een bepaalde trend jouw merk kan ondersteunen met in het achterhoofd een consistente gebruikerservaring.

Is het resultaatgericht?

https://dribbble.com/shots/1832404-Lumberjack

Bij het overwegen van een nieuwe trend kan u best evalueren of deze de mogelijkheid heeft om uw doelen te bereiken. Kan een bepaalde trend uw doel naar resultaat versterken of eerder verzwaken?

Hou er rekening mee dat u de aandacht van uw publiek vasthoud door duidelijk & éénduidig te communiceren.

Kan het langdurig ingezet worden?

https://www.behance.net/gallery/16270031/Back-To-The-Future-Designs-(2011-present)

In de toekomst kijken, dat kunnen we helaas nog niet. Daarom is het moeilijk om de potentiële levensduur van een trend te voorspelen. De waarheid kan meestal onthuld worden wanneer we kijken waar de trend vandaan kwam.

Ten eerste kan je na gaan over welke trends deze huidige trend geïnspireerd hebben. Hoe lang duurde deze trends? Waren ze gebruikt op een impactvolle manier? Door invloedrijke merken?

Vervolgens kan je nagaan over de huidige stand van een trend. Hoe lang geleden is deze ontstaan? Hoeveel mensen hebben het tot nu toe overgenomen?

Conclusie

Probeer bij het overwegen van een trend deze vragen in je achterhoofd te houden. Ze zullen je helpen te bepalen of een trend nog relevant zal zijn in de komende jaren. Mocht je toch nog twijfelen over een trend kan je altijd rekenen op de expertise van Intago!



Meer nieuws van Intago

woensdag 1 maart 2017 8 Business modellen voor digitaal ondernemen
woensdag 22 februari 2017 Intago schenkt gratis website aan Meensel-Kiezegem
dinsdag 14 februari 2017 Zie jij jouw website nog graag? Leg haar dan eens goed in de watten voor Valentijn!
donderdag 9 februari 2017 En toen waren ze met zeven!
woensdag 26 oktober 2016 Intago present bij de finale van KMO Laureaat!
woensdag 5 oktober 2016 Intago is genomineerd voor KMO Laureaat!
dinsdag 4 oktober 2016 1 jaar Intago!
dinsdag 23 augustus 2016 Unizo plant opleiding over klantgericht ondernemen met Intago
vrijdag 19 augustus 2016 De toekomst van de helpdesk: Self-Service of Persoonlijk?
woensdag 17 augustus 2016 When the Ladies take over @ Intago
maandag 11 juli 2016 6 manieren om klantvriendelijk 'nee' te zeggen!
dinsdag 9 februari 2016 Intago groeit met nieuw kantoor op de Corda Incubator!
donderdag 4 februari 2016 10 tips voor een betere offerte
dinsdag 2 februari 2016 Wat als digitaal faalt?
donderdag 28 januari 2016 3 Technieken voor betere Customer Experience inzichten: NPS, CES & CXi
dinsdag 26 januari 2016 Design Trends, wat doe je ermee?
donderdag 21 januari 2016 5 Customer Experience Trends voor 2016
woensdag 13 januari 2016 Webdesign Trends 2016
woensdag 28 oktober 2015 Ontdek digitaal ondernemerschap!

Over Intago

Intago
Intago is een digital service design agency met oog voor jouw klantenbeleving. Wij geloven in de kracht van Customer Experience en adviseren organisaties naar een prachtige digitale dienstverlening. Van het opzetten van klantenportalen en helpdesks tot ondersteunende apps. Ook jouw team nemen we mee op digitaal avontuur met onze opleidingen. Think Customer, Get Digital!

Wingerstraat 12, 3390 Tielt-Winge

+32 16 36 50 50

+32 16 36 50 55

+32 487 737 002

http://www.intago.be/

Meer informatie