Zet je laatste solden nog even in de verf!

Zet je laatste solden nog even in de verf!

Snel, dat moet je uiteraard bij de digitale kanalen gaan zoeken. Je kan op een eenvoudige manier dadelijk richting een groot publiek trekken. Zeker als je via het platform van Digistreet een website hebt gebouwd. We zetten even een stappenplan op een rij…

Stap 1: Welke stukken zijn zeker nog de moeite waard?

Kijk even rond in je zaak, welke pareltjes zijn door de koopjesjagers over het hoofd gezien? Of welke producten kunnen misschien nog dat tikkeltje extra korting verdragen, zodat de potentiële klant er mee naar de zaak gelokt kan worden. Neem een mooie foto van het product en maak even een korte beschrijving. Vertel niet alleen wat het is, maar vertel ook waarom het de moeite waard is om het te kopen. Uiteraard eindig je iedere beschrijving met nog een reeks voorbeelden die in de rekken hangen. Op die laatste opsomming moet je niet te uitgebreid op ingaan. Nieuwsgierigheid wekken is voldoende. Herhaal deze stap een drietal keer.

Stap 2: Stel een goed verhaal samen…

Nu moet je enkele beschrijvingen combineren tot een verhaal. In eerste instantie sorteer je de drie - het mogen er ook vier zijn, maar overdrijf niet - beschrijvingen in volgorde van attractief tot iets minder attractief. Lezen de bezoekers van je website - of zo dadelijk je nieuwsbrief - alleen de eerste, dan ben je zeker dat ze de meest aanlokkelijke toch gezien hebben. Voorzien een inleiding. Vertel dat je nog mooie dingen tegen leuke prijzen, in huis hebt. Vernoem in de eerste zinnen kort waarover het gaat. Laat vervolgens de beschrijvingen, elk met hun foto volgen. Sluit af met een zin waarin je de klanten welkom heet en sluit af met je openingsuren… zo heb je alle info op een rij staan…

Stap 3: Zet je verhaal online

Login op Digistreet en plaats je verhaal bij de nieuwsberichten. Elke verhaal moet opvallen, dus heb je ook een pakkende titel nodig. Je kan kiezen voor iets algemeen. Dan schrijf je slagzin in de stijl “Laatste afprijzing”, “Nog mooie kleedjes tegen interessante prijzen” of “Laatste kans op een koopje”. Maar je kan ook specifieker gaan en het eerste product uit je rijtje opnemen in je titel. Je krijgt dan iets in de trend van “Product X nog in alle maten tegen lage prijzen” of “Pakket Y wacht op leuke klant”. Laat je fantasie een beetje spelen, maar laat twee elementen duidelijk doorwegen: de prijzen zijn laag en er zijn nog steeds topproducten te krijgen. Je moet gewoon het imago kwijtspelen dat er alleen maar oude winkeldochters in de rekken liggen. Vergeet niet de foto’s bij de producten te plaatsen!

Stap 4: Deel je verhaal

Afhankelijk van de gekozen formule binnen Digistreet is nu je nieuwsbericht direct doorgeschoven naar de sociale media. Maar je kan het ook zelf. Kopieer de url - staat bovenaan de pagina van de browser - van je website en ga bijvoorbeeld naar Facebook. Deel de url en zet wat tekst in het vak waar je dit gevraagd wordt. Je kan voor krachtig kiezen en alleen de titel gebruiken. Je kan wat ruimer gaan in je boodschap en ook de inleiding van je nieuwsbericht plaatsen. Het is niet voor niets dat je daar de producten al opgesomd hebt!

Je kan je bericht ook snel omvormen tot een e-mailbericht. De onderwerpregel wordt gevuld met de titel. De boodschap is de inleiding. De mooiste foto staat er rechts bij. Daaronder som je gewoon de producten op, om te eindigen met een grote [lees verder] knop of link. Die uiteraard verbonden wordt met je website. Succes!



Meer nieuws van Digistreet

dinsdag 11 april 2017 Een Digistreet website in de kijker: Automotive Inspection Services
woensdag 29 maart 2017 De website anno 2017: swipen, tappen, tilten!
woensdag 22 februari 2017 Een Digistreet website in de kijker: Zilverden
vrijdag 6 januari 2017 Digistreet voorspelt de digitale marketingtrends van 2017!
vrijdag 23 december 2016 Ergernissen tijdens de solden? Jij kan ze vermijden!
woensdag 7 december 2016 Een nieuw platform voor Shopping Oostende!
maandag 28 november 2016 5 tips voor de ideale kerstbeleving in jouw zaak!
maandag 14 november 2016 Een Digistreet website in de kijker: Tuinen Soetemans
woensdag 26 oktober 2016 Ben jij al actief op Vlaanderen Online?
maandag 17 oktober 2016 Een Digistreet website in de kijker: Sanitair & Verwarming Swiggers
donderdag 1 september 2016 Jouw onderneming versus digitaal, een uitdaging?
dinsdag 5 juli 2016 Digistreet Website in de Kijker!! - Vervoer Engelbosch - Tienen
vrijdag 15 april 2016 Digistreet in stijl gelanceerd
donderdag 7 april 2016 Verengingen hebben bij Digistreet een streepje voor
donderdag 31 maart 2016 Digistreet, de ideale formule voor uw klanten
donderdag 17 maart 2016 Hoe meer klanten in je zaak? Starten met campagnes die werken.
dinsdag 16 februari 2016 Neem voorsprong met een marketingplan
dinsdag 9 februari 2016 Tien termen uit een digitaal marketingwoordenboek
dinsdag 2 februari 2016 Starters beginnen met Vlaanderenonline.be
donderdag 28 januari 2016 Zet je laatste solden nog even in de verf!

Over Digistreet

Digistreet
Digistreet is dé digitale marketingoplossing voor de zelfstandige ondernemer. Met een Digistreet website ben je klaar voor de nieuwe digitale wereld. Je krijgt een website die werkt op computer, tablet en smartphone. Je nieuws wordt automatisch geplaatst op Facebook, Twitter & LinkedIn. Dit allemaal in één handige tool waarmee je jouw website volledig zelf kan beheren. Onze medewerkers helpen jou verder met de eerste configuratie.

Kruisstraat 3 bus 2, 3390 Tielt-Winge

016 36 50 51

http://www.digistreet.be/

Meer informatie