Tien termen uit een digitaal marketingwoordenboek

Tien termen uit een digitaal marketingwoordenboek

Call to Action

Letterlijk vertaald betekent deze uitdrukking een “oproep om in actie te schieten.” Het is het uiteindelijke doel van e-marketing. Met digitale uitdrukkingen, of het nu een nu een nieuwsbericht, een e-mailbericht dan wel een post op de sociale media is, lezers verleiden om iets te doen. Het meest voor de hand liggende voorbeeld is de knop [lees verder] of [koop hier]. Als een lezer hier op klikt, dan is hij mee in je verhaal.

Conversion

Als je lezer, volger of klant daadwerkelijk een actie heeft uitgevoerd, dan spreken we van conversie. Je link heeft behoorlijk wat resultaat gehad. Dat betekent dat de boodschap die je bracht de mensen ook echt heeft aangesproken. Anders zouden ze niet doorklikken. Die conversie kan je mathematisch berekenen in de Click-Through Rate

Click-Through Rate

Dat is de mate waarin er doorgeklikt wordt op al de linken die je op het wereldwijde web achterlaat. Die doorklikratio kan je bijvoorbeeld terugzien in het aantal keren dat je nieuwsbericht gelezen is, maar ook hoeveel keer op de link in je e-mailbericht geklikt is. Alle e-marketingplatformen genereren daarover statistieken. Volg die goed op, dan weet je welke Call to Action meer succes kende dan de andere. Boodschappen die tot klikken verleiden moet je meer gebruiken.

Content Management System

Dat is een programma dat via internet kan opgeroepen worden om een website te beheren. Een voorbeeld? Heel eenvoudig, log even in op de backoffice van Digistreet of Vlaanderen-Online. Daar heb je een perfect voorbeeld wat een “inhouds Beheerssysteem” allemaal aankan. Het bewaart de gegevens van je profiel of website, maar het laat je ook toe om alles snel en zelf te veranderen.

Content Marketing

Met één slogan roepen dat je de beste bent, dat werkt al even niet meer. Je openingsuren op de website neerzetten is handig, maar zal niet volk naar je zaak trekken. Surfers op internet zijn op zoek naar “inhoud”. Ze willen leren en weten over de producten en diensten die er te krijgen zijn. Maar ze willen vooral zien dat jij als aanbieder ook verstand van zaken hebt. Daarom moet je vooral met inhoud je klanten overtuigen. Zo is overigens ook het platform Vlaanderen-online opgebouwd.

Hyperlink

Een hyperlink is bijvoorbeeld het elektronische adres van je internetpagina, je profiel op Vlaanderen-Online of je Facebookprofiel. Ze hebben allemaal een gestructureerde opbouw. De pagina van Digistreet op Vlaanderen-Online is http://vlaanderenonline.be/organisatie/digistreet. Deze hyperlink gebruik je om de Call to Action naar de juiste pagina te sturen.

Keywords

Deze sleutelwoorden zitten ingebakken in elke webpagina. Ze vertellen op een eenvoudige manier waarover je website gaat. Of nog iets verder geredeneerd, welke producten en diensten die je aanbiedt. Deze sleutelwoorden worden door de zoekmachines gebruikt om je pagina te categoriseren. Wees dus duidelijk in je keuze van je termen. Maar wees relevant. De tijd dat drieletterwoorden voor veel bezoekers zorgden is reeds lang voorbij.

Responsive Design

Je kan er vandaag bijna niet meer langs kijken. Je bezoekt internet niet alleen met je vast computer, je gebruikt ook allerlei iDevices en Smartphones. Die hebben niet alleen kleinere schermen, maar ze hebben ook andere vormen in termen breedte en hoogte. En dan is het nog afhankelijk van in welke richting je het scherm draait. Responsive design is niet meer dan een webpagina die merkt via welk scherm hij bekeken wordt. Ze past zich hier dan ook automatisch aan. Opdat de lezer het goed kan lezen. Vergelijk de website van Digistreet eens op een groot scherm en op je Smartphone!

Search Engine Optimization

Alles hangt tegenwoordig af van hoe hoog je stijgt in de zoekresultaten. Die ranking hangt natuurlijk af van je Keywords en van de content die je brengt. Maar ze hangt ook af van hoe de website is opgebouwd. Wat zijn de hoofdtitels, is de structuur logisch opgebouwd en is het ook leesbaar op het kleine scherm. Allemaal - wees gerust er zijn er nog meer - elementen waar een zoekmachine op weegt. Het optimaliseren voor de zoekmachine wil niet meer zeggen dat de webbouwer - dus ook Digistreet - hier rekening bij houdt.

Storytelling
Dit betekent letterlijk verhalen vertellen. Dit is de modernste manier om aan e-marketing te doen.We vertelden reeds dat content een belangrijk element is in de hedendaagse digitale marketing. Storytelling gaat nog een stapje verder. Daar gaat men er op letten dat de content die je brengt in de juiste volgorde en in de juiste context gebracht worden. Dan gaat men je verhaal lezen als een boek. En je weet, wie gegrepen wordt door een goed verhaal, die blijft lezen…



Meer nieuws van Digistreet

dinsdag 11 april 2017 Een Digistreet website in de kijker: Automotive Inspection Services
woensdag 29 maart 2017 De website anno 2017: swipen, tappen, tilten!
woensdag 22 februari 2017 Een Digistreet website in de kijker: Zilverden
vrijdag 6 januari 2017 Digistreet voorspelt de digitale marketingtrends van 2017!
vrijdag 23 december 2016 Ergernissen tijdens de solden? Jij kan ze vermijden!
woensdag 7 december 2016 Een nieuw platform voor Shopping Oostende!
maandag 28 november 2016 5 tips voor de ideale kerstbeleving in jouw zaak!
maandag 14 november 2016 Een Digistreet website in de kijker: Tuinen Soetemans
woensdag 26 oktober 2016 Ben jij al actief op Vlaanderen Online?
maandag 17 oktober 2016 Een Digistreet website in de kijker: Sanitair & Verwarming Swiggers
donderdag 1 september 2016 Jouw onderneming versus digitaal, een uitdaging?
dinsdag 5 juli 2016 Digistreet Website in de Kijker!! - Vervoer Engelbosch - Tienen
vrijdag 15 april 2016 Digistreet in stijl gelanceerd
donderdag 7 april 2016 Verengingen hebben bij Digistreet een streepje voor
donderdag 31 maart 2016 Digistreet, de ideale formule voor uw klanten
donderdag 17 maart 2016 Hoe meer klanten in je zaak? Starten met campagnes die werken.
dinsdag 16 februari 2016 Neem voorsprong met een marketingplan
dinsdag 9 februari 2016 Tien termen uit een digitaal marketingwoordenboek
dinsdag 2 februari 2016 Starters beginnen met Vlaanderenonline.be
donderdag 28 januari 2016 Zet je laatste solden nog even in de verf!

Over Digistreet

Digistreet
Digistreet is dé digitale marketingoplossing voor de zelfstandige ondernemer. Met een Digistreet website ben je klaar voor de nieuwe digitale wereld. Je krijgt een website die werkt op computer, tablet en smartphone. Je nieuws wordt automatisch geplaatst op Facebook, Twitter & LinkedIn. Dit allemaal in één handige tool waarmee je jouw website volledig zelf kan beheren. Onze medewerkers helpen jou verder met de eerste configuratie.

Kruisstraat 3 bus 2, 3390 Tielt-Winge

016 36 50 51

http://www.digistreet.be/

Meer informatie