Neem voorsprong met een marketingplan

Neem voorsprong met een marketingplan

Het gevaarlijke aan e-marketing is immers dat het allemaal zo eenvoudig lijkt, dat het er gewoon niet van komt. Een afspraak met een klant staat in de agenda. Daarom hoort ook een afspraak met je website of je sociale webpagina ook thuis in de agenda. Want zij moeten immers zorgen voor de komst van die klant. Dit eenvoudig stappenplan kan je op weg helpen.

Stap 1: Denk na over wat je dit jaar onder de aandacht wil brengen

Je kan niet alles zomaar op een hoop richting je klanten duwen. Te veel informatie zorgt voor mist en dan blijven klanten thuis. Kies gewoon een aantal producten of redenen waarom men je dienst moet afnemen. Het aantal hangt natuurlijk af van het aantal momenten dat je wil communiceren, zie hiervoor verder.

Stap 2: Denk na over de momenten die je wil communiceren

Ook hier moet je keuzes maken. Maak eens een lijst van sterke momenten die belangrijk zijn voor je product of dienst. Voor een boekhoudkantoor kan dat bijvoorbeeld het moment van de btw-aangifte zijn, voor een juwelier is Valentijn belangrijker dan Sinterklaas. Daar moet dan een speelgoedhandelaar meer rond communiceren, terwijl die rond Vaderdag eerder het communicatieve geluid aan anderen moet overlaten. Zet de gekozen momenten op een rijtje. Zijn deze voldoende, of moeten ze nog met tussentijdse acties aangevuld worden? Je kan ook kiezen voor een pure periodieke agenda, elke eerste week van de maand.

Stap 3: Denk na over wat en hoe je wil communiceren

Ga je je kundigheid laten zien door content te brengen? Ga je een attentie moment gebruiken om je klanten nog eens naar de website te verwijzen? Ga je puur werken met promoties? Of met een mix van al deze vormen? Dat kan uiteraard ook. Zorg er wel voor dat ze elkaar niet te veel voor de voeten lopen. Dus kies je kanalen met zorg. Je kan met een nieuwsbrief per e-mail wijzen op de content op je website en via Facebook een promotieactie lanceren over het product dat in die content beschreven wordt. Het levert je drie agendapunten op. Het schrijven en plaatsen van de content, het maken en versturen van het e-mailbericht en het posten op Facebook. Het levert in je plan tegelijkertijd die actiepunten op.

Stap 4: Neem de kalender en begin met te plannen

Een actie rond Valentijn start niet op 15 februari, tenzij voor de geliefden die daags voordien met schaamrood op de kaken stonden, alsnog uit de nood te helpen. Neen, je begint een maand vooraf met het plaatsen van de content - schrijf in week 3 januari - waarna je een week later het e-mailbericht verstuurt - schrijf in week 4 januari - en tenslotte weer een week later de Facebookactie opstart. Dat komt op week 1 van februari in je agenda terecht. Doe dit voor elke actie die je gepland hebt en stel ineens een alarm in. Zo wordt je voortdurend scherp gehouden om actie te ondernemen en gaat je e-marketing niet verloren in de alledaagse routine!



Meer nieuws van Digistreet

dinsdag 11 april 2017 Een Digistreet website in de kijker: Automotive Inspection Services
woensdag 29 maart 2017 De website anno 2017: swipen, tappen, tilten!
woensdag 22 februari 2017 Een Digistreet website in de kijker: Zilverden
vrijdag 6 januari 2017 Digistreet voorspelt de digitale marketingtrends van 2017!
vrijdag 23 december 2016 Ergernissen tijdens de solden? Jij kan ze vermijden!
woensdag 7 december 2016 Een nieuw platform voor Shopping Oostende!
maandag 28 november 2016 5 tips voor de ideale kerstbeleving in jouw zaak!
maandag 14 november 2016 Een Digistreet website in de kijker: Tuinen Soetemans
woensdag 26 oktober 2016 Ben jij al actief op Vlaanderen Online?
maandag 17 oktober 2016 Een Digistreet website in de kijker: Sanitair & Verwarming Swiggers
donderdag 1 september 2016 Jouw onderneming versus digitaal, een uitdaging?
dinsdag 5 juli 2016 Digistreet Website in de Kijker!! - Vervoer Engelbosch - Tienen
vrijdag 15 april 2016 Digistreet in stijl gelanceerd
donderdag 7 april 2016 Verengingen hebben bij Digistreet een streepje voor
donderdag 31 maart 2016 Digistreet, de ideale formule voor uw klanten
donderdag 17 maart 2016 Hoe meer klanten in je zaak? Starten met campagnes die werken.
dinsdag 16 februari 2016 Neem voorsprong met een marketingplan
dinsdag 9 februari 2016 Tien termen uit een digitaal marketingwoordenboek
dinsdag 2 februari 2016 Starters beginnen met Vlaanderenonline.be
donderdag 28 januari 2016 Zet je laatste solden nog even in de verf!

Over Digistreet

Digistreet
Digistreet is dé digitale marketingoplossing voor de zelfstandige ondernemer. Met een Digistreet website ben je klaar voor de nieuwe digitale wereld. Je krijgt een website die werkt op computer, tablet en smartphone. Je nieuws wordt automatisch geplaatst op Facebook, Twitter & LinkedIn. Dit allemaal in één handige tool waarmee je jouw website volledig zelf kan beheren. Onze medewerkers helpen jou verder met de eerste configuratie.

Kruisstraat 3 bus 2, 3390 Tielt-Winge

016 36 50 51

http://www.digistreet.be/

Meer informatie